Thursday, October 16, 2008

ၾကိဳးနဲ႔သီဖို႔မလိုတဲ့ ပန္းပြင့္ေလးေတြ (ဂ်ဴး)

ဇာတ္လမ္းအဓိကမဟုတ္ေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္လို သူႏွင့္ကၽြန္မ ခ်စ္ခဲ့ၾကပါသည္။



ကၽြန္မတို႔မွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ၾကံဳၾကိဳက္မႈေတြရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာျပီးရင္ ဘာလာရမယ္ဟူေသာ ျဖစ္စဥ္ေတြ မရွိပါ။ ကၽြန္မတို႔မွာ ဆႏၵေတြရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိပါ။ ကၽြန္မတို႔မွာ မွန္းဆၾကည္ႏူးမႈေတြရွိသည္။ သို႔ေသာ္ အနာဂတ္မရွိပါ။



ကၽြန္မႏွင့္သူ၏အခ်စ္သည္ ေမႊးပ်ံ႕ေသာ၊ လွပေသာ စံပယ္ပန္းမ်ားျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ လက္ထဲမွာ ေထြးဆုပ္ထားေသာ ပန္းမ်ားပဲ ျဖစ္မည္။ စံပယ္ကံုးတစ္ကံုး မဟုတ္ခဲ့။ ကၽြန္မတို႔၏ အခ်စ္ကို သီရန္ ၾကိဳးမရွိခဲ့။



သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ သူ႔ကို အလြန္ခ်စ္ပါသည္။



**



အာ႐ံုငါးပါးတြင္ အခ်စ္သည္ အနည္းဆံုး တစ္ပါးပါးျဖင့္ စတင္တတ္သည္ဟု ေျပာပါသည္။ ကၽြန္မ ဘယ္အာ႐ံုျဖင့္ စခ်စ္ခဲ့မိသလဲဟု စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္မအံ့ၾသစြာ ရယ္ခ်င္ပါသည္။ အဆင္း၊ ရနံ႔၊ အရသာ၊ အသံႏွင့္ ထိေတြ႕မႈ အာ႐ံုငါးပါးလံုးျဖင့္ စခ်စ္ခဲ့မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။



ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္အခ်ိန္က စခ်စ္သြားမွန္းမသိဘူးဆိုတဲ့လူေတြ ေတာ္ေတာ္ညံ့တာပဲဟု ကၽြန္မထင္ပါသည္။ သည္ေလာက္ အေရးၾကီးသည့္ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို သူတို႔ဘာေၾကာင့္ သတိမထားမိၾကတာလဲ။ ဘ၀မွာ အျမဲေအာက္ေမ့ အမွတ္ရစရာ ကူးေျပာင္းမႈတစ္ခုကို လူတုိင္း သတိရေနသင့္သည္ ထင္ပါသည္။



ကၽြန္မအတြက္က အခ်စ္သည္ ႏွင္းတို႔ျဖင့္ မႈန္ရီေသာ နံနက္ခင္းတစ္ခုက သယ္ေဆာင္လို႔ ပါလာေသာအရာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။



အဲသည္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ ကၽြန္မတို႔ ရပ္ကြက္ထဲကဟု သိေနတာျဖင့္ ေျခာက္လေလာက္ ရွိခဲ့ျပီ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေတြ႕လွ်င္လည္း ျပံဳးမျပမိၾက။ ဘယ္သူကမွ် ကၽြန္မတို႔ကို မိတ္ဆက္မေပးခဲ့။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မိတ္ဆက္ရန္ထိလည္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စိတ္မ၀င္စားခဲ့။



ဇန္န၀ါရီ နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာေတာ့ ကၽြန္မအိမ္မွ ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းထိ ကၽြန္မ အေျပးက်င့္ရင္း သူႏွင့္ဆံုခဲ့မိပါသည္။ ဆံုခဲ့မိေတာ့လည္း သူကိုယ့္ကို ျမင္သည္။ မ်က္မွန္းတန္းမိေနေသာ ေကာင္မေလးဟု သိသည္။ ကိုယ္က သူ႔ကိုျမင္သည္။ ဒီေကာင္ေလးဟာ လမ္းထိပ္က ဗီဒီယိုေခြ အငွားဆိုင္မွာ ခဏခဏ မ်က္မွန္းတန္းမိေနေသာ တစ္ေယာက္ပဲဟု သိသည္။ ဒါပဲ။ သူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ အေျပးက်င့္ေနသည္။ ကၽြန္မက တစ္ေယာက္တည္း။ ကၽြန္မတို႔ ျပံဳးလည္း မျပမိၾကပါ။



သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စကားတေျပာေျပာႏွင့္ ေျပးေနတာမို႔ ကၽြန္မေလာက္မျမန္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မက သူတို႔ကို ေက်ာ္တက္လာခဲ့သည္။ အဲသည္မွာ အခ်စ္ေရာက္လာဖို႔ အေျခအေနကို ၾကံဳရသည္။



ကၽြန္မ၏ ေ၀ါ့လ္ကင္း႐ွဴးက ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ ေဟာင္းေနျပီ။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္မက ဖိနပ္ၾကိဳးခ်ည္ရာတြင္ အလြန္ညံ့ပါသည္။ ကၽြန္မ ဖိနပ္ၾကိဳးသည္ တစ္ခါေျပးလွ်င္ အနည္းဆံုး တစ္ဖက္တစ္ခါေတာ့ ျပန္ျပင္ခ်ည္ရတတ္၏။ ၾကိဳးေျပျပီး ၾကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းလံုး ဘတ္လတ္ဘတ္လတ္ ဒယဥ့္တိုက္ေနသည္ကို ခဏခဏ ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။



အဲသည္မနက္က ကၽြန္မသည္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ေရွ႕မွာ ဖိနပ္ၾကိဳး ေျပေနခဲ့သည္။ ခ်ည္ထားသည့္ၾကိဳး ေျပလို႔ျဖင့္ ဖိနပ္က ေခ်ာင္လာစရာအေၾကာင္းမရွိပါ။ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ရက္ယွက္ကာ တင္းတင္းဆြဲထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္ေနရာေတြက နဂိုအတိုင္းပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ဖိနပ္ၾကိဳး ေျပျပီး တန္းလန္းက်ျခင္း၊ ဖိနပ္ေဟာင္း၍ ေခ်ာင္ေနျခင္း ထိုႏွစ္ခု ေပါင္းလိုက္ေသာအခါ ကၽြန္မ၏ ညာဘက္ေျခေထာက္က လိုခ်င္ရာကို မေရာက္ဘဲ ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္မ လဲသြားပါသည္။



ပထမဆံုး သိလိုက္တာကေတာ့ ရွက္တာပါပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲက ေကာင္ေလးေတြေရွ႕မွာေတာ့ အရွက္ကြဲျပီ။ ေနာက္ သိလိုက္တာကေတာ့ ဒူးဆစ္ဆီက နာက်င္မႈပါပဲ။ ေဘာင္းဘီအရွည္၀တ္ထားသျဖင့္ ဒဏ္ရာကို မျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေပက်ံပြန္းသြားေသာ ေဘာင္းဘီသားကိုၾကည့္ျပီး ဒူးလည္းပြန္းသြားျပီဟု မွန္းလိုက္ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမန္းကတန္း ထရပ္လိုက္ပါသည္။ သူတို႔က ကၽြန္မေဘးမွ ေက်ာ္တက္ရန္ ျပင္ေနျပီ။



“ေဟ့ ေဟ့ … မင္း ဖိနပ္ၾကိဳး ေျပေနတယ္”



သူ႔သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မအား ဖိနပ္ကို လက္ညႇိဳးထိုးျပသည္။ ကၽြန္မသည္ ထူပူေနေသာ မ်က္ႏွာကို ေအာက္သို႔ ငံု႔လိုက္ျပီး ၾကိဳးတပ္ရန္ ကိုယ္ကို ကိုင္ငံု႔ခ်လိုက္သည္။ အဲသည္က်မွ လက္ဖေနာင့္မွာ ပြန္းျပီး ေသြးျခည္ဥေနတာကို ျမင္ရသည္။ နီရဲေနတာပဲ။ ေသြးဟုထင္လိုက္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ မူးျပီး ထိုင္က်သြားျပီ။



“ဟာ.. ေဟ့ေကာင္၊ ေကာင္မေလး လဲသြားျပန္ျပီကြ”



အဲဒါ သူ႔အသံ။ သူ႔အသံသည္ ဂစ္တာတစ္ခု၏ အေပၚဆံုးၾကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းတည္း တီးခတ္သည့္အသံလိုပဲ ကၽြန္မအၾကားအာ႐ံုထဲသို႔ လိႈင္းခတ္၍ ၀င္ေရာက္သြားပါသည္။ အသံျပီးေတာ့ လူကိုယ္တိုင္ အနားသို႔ေရာက္လာသည္။



“နင့္လက္မွာ ေသြးေတြနဲ႔၊ နင့္မွာ လက္ကိုင္ပ၀ါ ပါလား”



ကၽြန္မမွာ ဘာမွ မပါပါ။ သူ႔ကိုေမာ့ၾကည့္ေသာ္လည္း ျပာေ၀ေသာ မ်က္လံုးေၾကာင့္ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရ။



“ဒါျဖင့္ နင္ ဘာကိုမွ မကိုင္နဲ႔၊ ဖိနပ္ၾကိဳးကိုလဲ မကိုင္နဲ႔၊ ငါ ခ်ည္ေပးမယ္”



သူ ကၽြန္မအနားမွာ ထုိင္ခ်လိုက္သည္။ ကၽြန္မ၏ ဖိနပ္ၾကိဳးကို ခ်ည္ေပးႏိုင္ဖို႔ လံုေလာက္စြာ နီးကပ္ေသာ အကြာအေ၀းျဖစ္သည္။ သူ႔ရင္ဘတ္သည္ ကၽြန္မမ်က္ႏွာႏွင့္ တစ္ေပေလာက္ပဲ ကြာသည္။ ထို ရင္ဘတ္ဆီမွ ေရေမႊးနံ႔တစ္ခုႏွင့္ ေခၽြးနံ႔ ေပါင္းေနေသာ ကိုယ္နံ႔ေျပေျပေလးတစ္ခုကို ရပါသည္။ အဲဒီအနံ႔သည္ တုန္လႈပ္ရွက္႐ြံ႕စြာ အသက္ျပင္းျပင္း ႐ိႈက္႐ွဴေနရေသာ ကၽြန္မ၏ အဆုတ္ထဲမွတစ္ဆင့္ ႏွလံုးသားထဲ၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ေသြးေၾကာေတြထဲသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ စီး၀င္သြားခဲ့ပါသည္။ သူ ကၽြန္မအသားကို မထိခဲ့ပါ။ ကၽြန္မ၏ ေ၀ါ့လ္ကင္း႐ွဴးႏွင့္ ဖိနပ္ၾကိဳးကိုသာ သူထိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔လက္မွ ပူေႏြးမႈသည္ ဖိနပ္ၾကိဳးထဲမွတစ္ဆင့္၊ ေျခအိတ္မွတစ္ဆင့္ ကၽြန္မကိုယ္ခႏၶာထဲသို႔ ျဖည္းညင္းစြာ ၀င္ေရာက္သြားခဲ့သည္။ အဲသည္အခါက်မွ ျပာေ၀မႈ သက္သာသြားေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ သူ႔လက္ကို ကၽြန္မ ၾကည့္မိသည္။ ၾကီးမားေသာ၊ သြယ္ရွည္ေသာ လက္ေတြ…။ ဖိနပ္ၾကိဳးကို ဖ်တ္လတ္သြက္လက္စြာ၊ ထို႔ျပင္ လွပစြာ ခ်ည္ျပီးသြားေသာ လက္ေတြ။



“ကဲ.. ရျပီ၊ နင္ မူးေနေသးလား”



ကၽြန္မ ေခါင္းမညိတ္ရေသးမီ သူက စပို႔ရွပ္အိတ္ထဲမွ ခ်ိဳခ်ဥ္တစ္လံုး ထုတ္ေပးသည္။



“ေရာ့.. ဒါကိုစားလိုက္၊ ဒီနားမွာပဲ ထိုင္ေနခဲ့၊ ငါတို႔ျပန္လာမွ အတူလိုက္ျပန္.. ဟုတ္ျပီလား”



သူ႔ခ်ိဳခ်ဥ္သည္ သာမန္ အ၀ါေရာင္ခ်ိဳခ်ဥ္တစ္လံုးသာ ျဖစ္သည္။ ထုပ္ပိုးထားသည့္ ပလတ္စတစ္စမွာလည္း အသည္းပံုေတြ ဘာေတြမပါ။ သို႔ေသာ္ သူ႔အက်ႌအိတ္ကပ္ထဲက ခ်ိဳခ်ဥ္၊ သူ႔ႏွလံုးသားႏွင့္ ထိကပ္စြာ ပူေႏြးေနေသာ ခ်ိဳခ်ဥ္၊ ကၽြန္မစားဖူးသမွ် ခ်ိဳခ်ဥ္အားလံုးထဲတြင္ သူ႔ခ်ိဳခ်ဥ္က အာဟာရအျပည့္ဆံုး၊ အမူးအေျပဆံုး ျဖစ္ပါသည္။



အဲသည္ခ်ိဳခ်ဥ္ခြံကေလး ယခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္မမွာ ရွိပါသည္။



***



သူ႔ကို ကၽြန္မက 'ေကာက္ေကာက္' ဟု ခ်စ္စႏိုးေခၚပါသည္။ ဆံပင္ေလးေတြ ဖြာေကာက္ေနတာေၾကာင့္၊ ကၽြန္မအေပၚ ခဏခဏ စိတ္ေကာက္တတ္တာေၾကာင့္၊ ေနာက္ျပီး သူ႔နာမည္ရင္းကို ကၽြန္မ မၾကိဳက္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ (သူ႔နာမည္က ခပ္တံုးတံုးနာမည္ျဖစ္သည္။ သူ႔မိဘေတြသည္ ဒီေလာက္ ရင္ခုန္စရာေကာင္းသည့္၊ ၾကမ္းတမ္းသြက္လက္စြာ ေခတ္မီသည့္ သားကို နည္းနည္းမွ် ရင္ခုန္ခ်င္စရာမေကာင္းသည့္ ခပ္တံုးတံုးနာမည္ၾကီး ေပးမွ ေပးရက္ေလျခင္း။)



သူ႔မွာ စတိုင္ေဘာင္းဘီ သံုးထည္၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ႏွစ္ထည္ႏွင့္ ပုဆိုးသံုးထည္ရွိပါသည္။ အဲဒါေတြအားလံုး သူရသည့္ လခႏွင့္ ၀ယ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ အင္းစိန္ စက္မႈသိပၸံမွ ဆင္းေသာ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ေပါက္စေလး ျဖစ္ျပီး ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ပါသည္။ တနဂၤေႏြတစ္ရက္ပဲ ရက္အားရသျဖင့္ ကၽြန္မႏွင့္ သူသည္ တနဂၤေႏြ ေန႔လည္ေတြမွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ခါမွာေတာ့ ကၽြန္မအလုပ္လုပ္ရာ မိတၳဴကူးဆုိင္သို႔ သူလာျပီး စာရြက္ေတြ မိတၳဴကူးတတ္ပါသည္။ အဲသည္အခါမ်ိဳးမွာ စကၠန္႔ပိုင္းေလာက္ စကားေျပာရတတ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ားအား 'ကၽြန္မတို႔အတြက္ အပိုဆုေၾကးေလးေတြ…' ဟု သူက ေခၚပါသည္။



Bonus ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ အလုပ္ထဲမွ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မတို႔ အခ်စ္ထဲသို႔ သူက ဆြဲယူလာတတ္သည္။ သူႏွင့္ကၽြန္မ လမ္းခြဲခါနီးတိုင္း 'ငါ့ကို ေဘာနပ္စ္ေလး ေပးခဲ့ပါဦးဟာ' ဟု သူ ေတာင္းတတ္သည္။ သူေတာင္းသည့္ အပိုဆုေၾကးမွာ ေငြ မဟုတ္ပါ။ ေထြျပားဆန္းၾကယ္သည့္ ႏႈတ္ခမ္းတစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မ၏ လက္သန္းႏွင့္ သူ႔လက္သန္းခ်ိတ္ယူကာ လက္သီေလးေတြ ဆုတ္လ်က္ ကၽြန္မ သူ႔လက္ခံုကို လွစ္ခနဲ နမ္းလိုက္သည့္ ေႏြးေထြးမႈတစ္ခုသာ ျဖစ္တတ္သည္။ အဲဒါကို သူသည္ မင္းသမီးေလး၏ ပန္းကံုးစြပ္ခံလိုက္ရေသာ လူဆင္းရဲကေလးတစ္ေယာက္လိုပင္ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးစြာ ခံယူတတ္ပါသည္။



တစ္ခါတစ္ခါ သူေတာင္းဆိုသည့္ အပိုဆုေၾကး ရယ္စရာေကာင္း၏။



ကၽြန္မကို သူက ႏႈတ္ခမ္းဆိုးေဆးေတာင့္ (ေစ်းသိပ္မၾကီးသည့္) တစ္ခု ၀ယ္ေပးျပီး သူ႔ေရွ႕မွာပဲ ဆိုးခိုင္းသည္။ ႏႈတ္လမ္းဆိုးေဆး ဆိုသည့္အခါ ႏႈတ္ခမ္းေပၚမွာ အေရာင္စြဲ၍ တင္က်န္ရစ္ေစရန္ ကၽြန္မက စကၠဴလက္ကိုင္ပ၀ါေခါက္ေလးကို ငံုျပီး ဖိႏွိပ္ပစ္လ်က္ ႏွစ္ထပ္သံုးထပ္ ျပန္ဆိုးေလ့ရွိတာ သူသိထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းနီကို သံုးၾကိမ္ စကၠဴျဖင့္ ဖိျပီး ေလးၾကိမ္ေျမာက္ ဆိုးျပီးသြားသည့္အခါ စကၠဴလက္ကိုင္ပ၀ါေလးေပၚ၌ ႏႈတ္ခမ္းရာသံုးခု ထင္ေနခဲ့ျပီးျပီ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုစကၠဴလက္ကိုင္ပ၀ါေလးကို သူက ကၽြန္မဆီမွ ေတာင္းယူပါသည္။



ပထမဆံုးအၾကိမ္ သူေတာင္းတုန္းက ကၽြန္မ မေပးခ်င္ခဲ့ပါ။



'ဟင္.. ဘာလုပ္ဖို႔လဲ' ဟု ကၽြန္မေမးေတာ့ သူက က်ယ္ျပန္႔စြာ ျပံဳးရယ္လ်က္ 'ဘာလုပ္လုပ္ေပါ့' ဟု ေျဖခဲ့သည္။ သူသည္ အျမဲတမ္းေတာ့ အပိုဆုေၾကး ေတာင္းတတ္သူ မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ သူ႔ကို စကၠဴလက္ကိုင္ပ၀ါေလး ေပးလိုက္ပါသည္။



ထိုစကၠဴလက္ကိုင္ပ၀ါေလးကို ရင္ဘတ္ေပၚမွာတင္ျပီး အိပ္သည္ဟု ေနာက္ထပ္ဆံုမွ သူေျပာ၏။ ေနာက္ျပီး ကၽြန္မ မေမးဘဲႏွင့္ သူ႔ဟာသူ မလံုမလဲႏွင့္ 'အင္းေလ.. ရင္ဘတ္ေပၚတင္ျပီး အိပ္႐ံုေတာ့လဲ မကဘူးေပါ့ဟာ' ဟု ခပ္မႈန္မႈန္ျပံဳးလ်က္ ဖြင့္ဟ၀န္ခံပါသည္။



**



ကၽြန္မႏွင့္သူသည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ ေတာင္းဆိုမႈေတြ ဘာတစ္ခုမွ မျပဳလုပ္ၾကပါ။ သူ စီးကရက္ေသာက္တတ္တာကို ကၽြန္မျမင္ဖူးပါသည္။ စီးကရက္ကို ကၽြန္မ မၾကိဳက္ပါ။ သူေသာက္ေနတာကိုလည္း မၾကိဳက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မသူ႔အား ဘာမွမေတာင္းဆိုခဲ့ပါ။ စကားေျပာရင္း အဆင္မေျပျဖစ္လို႔ စိတ္တို စိတ္ေကာက္ရတာေတြေလာက္ပဲ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခြင့္ျပဳထားခဲ့ၾကသည္။



သူႏွင့္ကၽြန္မ အစကတည္းက အေပးအယူတစ္ခု လုပ္ထားၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။



“နင့္ဘ၀ထဲ ငါ့ကို ဆြဲမေခၚနဲ႔၊ ငါလဲ နင့္ကို ငါ့ဘ၀ထဲ ဆြဲမေခၚဘူး၊ နင္သေဘာတူလား၊ သေဘာတူရင္ နင္အလုပ္ျပန္တဲ့အခ်ိန္ထိ ငါေစာင့္ျပီး အိမ္ျပန္ေပးမယ္”



“သေဘာတူတယ္၊ နင္လဲ ငါ့ကို ဟိုဟာမလုပ္နဲ႔ ဒီဟာမလုပ္နဲ႔ မခ်ဳပ္ခ်ယ္နဲ႔”



“ေအး.. မခ်ဳပ္ခ်ယ္ဘူး”



သူ႔႐ံုးက လမ္း ၅၀ မွာ၊ ကၽြန္မဆိုင္က ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းမွာ၊ သူ႔႐ံုးက ခုနစ္နာရီမွာဆင္းျပီး ကၽြန္မ႐ံုးက ရွစ္နာရီမွာဆင္းသည္။ ထိုအခါ သူက ႐ံုးဆင္းလွ်င္ ကၽြန္မဆိုင္နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ တစ္နာရီတိတိ ထိုင္ေစာင့္ျပီး အျပန္ကိုေစာင့္၍ ဘတ္စ္ကားအတူ စီးၾကပါသည္။



သူက ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္တြင္ အၾကီးဆံုး။ လခႏွစ္ေသာင္းက်ပ္ရသည္ကို မိဘအား တစ္ေသာင္းခြဲအပ္သည္ဟု သူေျပာပါသည္။



ကၽြန္မတို႔သည္ ဘတ္စ္ကား က်ပ္ညပ္ေနလွ်င္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ စကားပင္မေျပာႏိုင္ေအာင္ စိတ္ညစ္ေနၾကသည္။ ဘတ္စ္ကားေခ်ာင္လွ်င္ေတာ့ စကားေျပာၾကပါသည္။ သူ ၾကည့္ျပီးသည့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ားအေၾကာင္း၊ သူဖတ္ျပီးသည့္ မဂၢဇင္းမ်ားအေၾကာင္းလည္း ပါသည္။ သူ႔ညီေလး ေခြးကိုက္ခံရလို႔ ေခြး႐ူးကာကြယ္ေဆး သြားထိုးရသည့္အေၾကာင္း၊ သူ႔အေမ သြားကိုက္လို႔ သြားဆရာ၀န္ သြားျပသည့္အေၾကာင္း စသည္စသည္ မိသားစုအေရးေတြလည္း ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ ထီးကေလး ႏြမ္းေနျပီျဖစ္၍ ထီးအသစ္ကေလး ၀ယ္ေပးခ်င္သည့္အေၾကာင္းလည္း ပါသည္။ ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြ တ႐ုတ္ကားႏွင့္ ေဘာလံုးပြဲ လုျပီး ရန္ျဖစ္ၾကသည့္အေၾကာင္း၊ မနက္ေစာေစာ အေမမႏိုးသျဖင့္ ကၽြန္မ ဟင္းထခ်က္တာ ဟင္းအိုးတူးသြားသည့္အေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေၾကာ္ျငာအသစ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပတတ္ပါသည္။ သူ႔ေက်ာပိုးအိတ္ကေလး ႏြမ္းစုတ္ေနသျဖင့္ ေက်ာပိုးအိတ္အသစ္ကေလးတစ္ခု ၀ယ္ေပးခ်င္လို႔ တစ္လမွာ ႏွစ္ရာက်ပ္ စုထားသည့္အေၾကာင္း ေျပာျပေနတတ္ပါသည္။



သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ ေျပာသည့္ အေၾကာင္းမ်ားတြင္ အခ်စ္အေၾကာင္း မပါ၀င္ခဲ့။ ေယာက်္ားႏွင့္မိန္းမတို႔၏ လိုအင္ဆႏၵမ်ား အေၾကာင္း မပါ၀င္ခဲ့။ မာနေတြ၊ မခံခ်င္စိတ္ေတြ မပါ၀င္ခဲ့။



ကၽြန္မေဘးမွာ သူထိုင္ေနလွ်င္ ကၽြန္မ၏ ညအိမ္အျပန္ခရီး လံုျခံဳေခ်ာေမြ႕ေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ သူ႔ဆံပင္ ဖြာဖြာလိမ္လိမ္ေလးေတြက ကၽြန္မနဖူးမွာ နားရြက္မွာ လာထိလွ်င္၊ သူ႔လက္ေမာင္းႏွင့္ ကၽြန္မပခံုး ထိမိလွ်င္ ေႏြးေထြးေသာ ခ်ိဳျမိန္မႈကို ကၽြန္မ ခံစားရသည္။ တစ္ခါ တစ္ခါ သူ မရိပ္မိေအာင္ သူ႔လက္ေမာင္းမွာ တစ္စကၠန္႔ ႏွစ္စကၠန္႔ေလာက္ ပါးအပ္ျပီး အသက္ျပင္းျပင္း ႐ိႈက္ရွဴလိုက္ရလွ်င္ သူ႔ႏွလံုးေသြးေတြက ကၽြန္မကိုယ္ထဲသို႔ ေပါင္းစပ္စီး၀င္သြားသလို အခ်စ္အရသာကို ကၽြန္မ ေက်နပ္စြာ ရလိုက္သည္။



ကၽြန္မ သူ႔ကို စကားေျပာရင္း တစ္ခါတစ္ခါ စကားျဖတ္လ်က္ သူ႔ကို ေငးေမာမိသြား၏။ သူက 'ဘာၾကည့္တာလဲ' ဟု ျပံဳးေမးတတ္သည္။



“နင္ကေလ.. တစ္ခါ တစ္ခါက်ေတာ့..” ကၽြန္မ ေျပာခ်င္သည့္ စကားကို မေျပာေတာ့ဘဲ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးဟု ရယ္ပစ္လိုက္လွ်င္ 'သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတာပဲလို႔ ေျပာမလို႔မဟုတ္လား' ဟု ေသခ်ာေသာ အျပံဳးမ်ိဳးျဖင့္ စတတ္၏။ 'ဟုတ္ပါဘူး၊ သိပ္႐ုပ္ဆိုးတာပဲလို႔ ေျပာမလို႔' ဟု ကၽြန္မကေျဖလွ်င္ သူ ရယ္ေမာပါသည္။ 'မယံုပါဘူး' တဲ့။



**



ဒါကို အခ်စ္မဟုတ္ဘူးလို႔ တခ်ိဳ႕က ေ၀ဖန္ခ်င္ေ၀ဖန္ပါလိမ့္မည္။



အခ်စ္ဆိုတာ ဘာလဲဟု အတိအက် အဓိပၸာယ္ေဖာ္ႏိုင္သူေတြကို ကၽြန္မ တကယ္ခ်ီးက်ဴးပါသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာကို အဓိပၸာယ္ အတိအက် မသိပါ။



အခ်စ္ဆိုတာ ပိုင္ဆိုင္ရယူလိုျခင္းလား။ စြန္႔လႊတ္ျခင္းလာား။ အခ်စ္ဆိုတာ ရင္ခုန္စြာ တပ္မက္ျခင္းလား။ စားသံုးျပီးေသာ္လည္း မ၀သည့္ ခ်ိဳျမိန္ေသာ ပ်ားရည္စက္ေတြလား။ နက္႐ိႈင္းစြာ တိုး၀င္ဖို႔ ဆြဲေဆာင္သည့္ ေမႊးပ်ံ႕ေသာ အေမွာင္ထုတစ္ခုလား။ ေနပူထဲက လာသူကို အရိပ္ထဲမွ ၾကိဳဆို၍ တုိက္ေသာ ေအးစိမ့္သည့္ ေရတစ္ခြက္လား။



အဲဒါေတြ ကၽြန္မ မေျပာတတ္ပါ။



ကၽြန္မသိသည့္ ကၽြန္မ၏အခ်စ္ကေတာ့ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည့္ ေခြလိပ္ဖြာလြင့္ေသာ အညိဳရင့္ရင့္ ဆံပင္ေလးမ်ားျဖစ္သည္။ ဟမ္ဘာဂါ၏ သံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ကို အလြယ္ကူ ငံုျပီး ကိုက္ယူႏိုင္ေလာက္ေအာင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ပါးလွပ္ေသာ ႏႈတ္ခမ္းတစ္စံု ျဖစ္သည္။ အဲဗားေရေမႊးနံ႔ႏွင့္ ေခၽြးနံ႔ ေပါင္းစပ္ျပီး ခ်ိဳျမစြာ ေမႊးသည့္ ရွပ္အက်ႌအိတ္ကပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ပူေႏြးစြာ ျမဲျမံသည့္ လက္ဖ၀ါးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဂစ္တာေဘ့စ္သံလို ခိုင္မာစြာ ဆြဲေဆာင္သည့္ ၀ါ၀ါညက္ညက္ အက္သည့္ အသံတစ္ခုျဖစ္သည္။



အဲသည္အခ်စ္ကို ကၽြန္မ ခံစားသိျဖင့္ သိေနပါသည္။



ဒါေၾကာင့္ အဲဒါ အခ်စ္ပဲ ျဖစ္သည္။



အခ်စ္တစ္ခု၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ လက္ထပ္ျခင္းဟု ေျပာလွ်င္ အဲသည္စကားကို ကၽြန္မ လက္မခံပါ။ လက္ထပ္ျခင္းသည္ အခ်စ္၏ သခ်ႋဳင္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊ သို႔မဟုတ္ အခ်စ္၏ အဆံုးသတ္ ဇာတ္သိမ္းတစ္ခု ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အခ်စ္၏ ခရီးဆံုးပန္းတိုင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ လက္ထပ္ျခင္းသည္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ မႈန္၀ါး၀ါး ေ၀းကြာလွသည့္ ႐ုပ္ပံုကားတစ္ခ်ပ္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ စိတ္မ၀င္စားပါ။ ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါ။



အခ်စ္တြင္ တာ၀န္ယူမႈ၊ ကတိျပဳမႈ ပါသလား။ မပါပါ။



အခ်စ္တြင္ အခ်စ္ပဲ ပါပါသည္။ လိုက္ေလ်ာမႈ ပါ၀င္ေသာ္လည္း အဲဒါဟာ တာ၀န္ေၾကာင့္ လိုက္ေလ်ာတာမဟုတ္၊ အခ်စ္စိတ္ သက္သက္ျဖင့္ လိုက္ေလ်ာတာ ျဖစ္သည္။ ျမတ္ႏိုးျခင္းသက္သက္ျဖင့္ လိုက္ေလ်ာတာျဖစ္သည္။ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ပါ၀င္ေသာ္လည္း အဲဒါက တာ၀န္ေၾကာင့္ ကတိေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္တာမဟုတ္။ အခ်စ္စိတ္သက္သက္ေၾကာင့္ ယုယစိတ္သက္သက္ေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္တာပဲ ျဖစ္သည္။



အခ်စ္သည္ ႏြားႏို႔တစ္ခြက္မဟုတ္၍ သိုးသြားမွာ ခ်ဥ္သြားမွာကို မစိုးရိမ္ရပါ။ အခ်စ္ေယာင္ေဆာင္ထားသည့္ မက္ေမာတြယ္တာမႈေတြကေတာ့ အခ်ိန္လြန္လွ်င္ သိုးကုန္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။



ကၽြန္မႏွင့္ သူ၏ အခ်စ္သည္ ဘာႏွင့္မွ ေရာမေနေသာ အခ်စ္သက္သက္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ဘာမွ ထပ္မလိုအပ္ပါ။ ကၽြန္မတို႔မွာ ရွိေသာ အခ်စ္သည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေပးလို႔ယူလို႔လည္း မရ။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခံစားလို႔သာ ရပါသည္။ နီးလည္း သိပ္နီးမလာခဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ သိပ္ေ၀းသြားမွာကိုလည္း မပူပင္ခဲ့ပါ။



**



သူက ကၽြန္မကို 'နင္ ဘာလိုခ်င္လဲ' ဟု ခဏခဏ ေမးဖူးပါသည္။



'လခေကာင္းတဲ့ အလုပ္တစ္ခု ရခ်င္တယ္' ဟု ကၽြန္မက ေျဖတတ္ပါသည္။



'နင္ေရာ ဘာလိုခ်င္လဲ' ဟု ကၽြန္မက သူ႔ကို ျပန္ေမးပါသည္။



'နင့္ကို အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္ ၀င္ေခၚေပးဖို႔ ကားေလးတစ္စီး လိုခ်င္တယ္' ဟု သူေျဖပါသည္။



'ငါတို႔ေတြ မနက္ေစာေစာ လမ္းမေလွ်ာက္ရတာ ၾကာျပီေနာ္' ဟု သူက ေျပာေတာ့..



'အခု မိုးကုန္ေတာ့မွာပဲ၊ ေဆာင္းေရာက္ရင္ ငါတို႔ လမ္းေလွ်ာက္ေျပးၾကမယ္ေလ' ဟု သူ႔ကို ေျပာမိပါသည္။



က်ပ္ညပ္ေနေသာ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာမဟုတ္၊ ဆူညံေနေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲမွာမဟုတ္၊ ညအေမွာင္မွာ ကသုတ္ကရက္ အိမ္ျပန္ရေသာ လမ္းမွာမဟုတ္၊ ႏွင္းျဖင့္ ေအးစိမ့္ေသာ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ လတ္ဆတ္ေသာ နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာ ကၽြန္မတို႔ ေအးေအးေဆးေဆး ေတြ႕ခ်င္သည္။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ လက္ခ်င္းေထြးဆုပ္ျပီး ေျပးခ်င္သည္။ ဖိနပ္ၾကိဳးခ်ည္ေပးရင္း တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ေငးေမာခ်င္သည္။



အခ်စ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခု ရွိရမည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္တာက ေဆာင္းနံနက္ခင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။



~~~~~~~

ဂ်ဴး

သက္တံေရာင္စဥ္ဂ်ာနယ္၊ အမွတ္(၁)၊ အတြဲ(၁)

No comments: